2 mars 2010

Hur ska vi trösta den ledsna bebin? av Cowell och Godon

Denna bok passade utmärkt att läsa idag då yngsta dottern fått feber och var snorig, hostig och jätteledsen. När jag började läsa så satt hon så stilla i mitt knä och lyssnade på historien om bebin och djuren. Så pekade hon på bilderna av djuren och sa mu, katt, vovov. Så snart jag hade läst klart den ville hon att  jag skulle läsa den igen. Så läste hon även den en gång till senare. Så det var ett bra betyg för boken.

Boken handlar om att kon, katten, hunden och ankan försöker trösta den ledsna bebisen. De försöker bland annat ge den mat, bada den och leka med bebisen. Det som till sist fungerar är att bebisen får sova. Boken har härliga färgglada bilder och lite text.

Jag hittade boken på årets bokrea.

Förlag: Rabén & Sjögren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar